De enige manier om het aerodynamische probleem van een pick-up op te lossen

De aerodynamica van een conventionele pick-up is extreem slecht. Je hebt waarschijnlijk twee keer de batterijcapaciteit nodig om snelwegprestaties te krijgen van 60 km / u op gelijke voet met een Jaguar I-PACE. Dat is een grote nee-nee voor Tesla.

De eerste ontwerpparameter voor Tesla was: geen open bed. De tweede was: geen doosvorm. Hoog op de lijst zou ook zijn: Tesla-auto’s zijn mooi, niet roestig of gedeukt. Een andere mogelijkheid is dat je het bed echt voor je spullen zou moeten kunnen gebruiken. In stedelijke omgevingen wordt alles wat weggevoerd kan worden weggevoerd als je terugkeert. Goedkoop en gemakkelijk te produceren zou ook op die lijst staan.

Zet deze lijst in een stom AI-systeem dat geen vooropgezette idee├źn heeft over hoe een pickup eruit moet zien, en de Tesla Cybertruck komt eruit.

De aerodynamica is geweldig. De bedkoffer verandert die open ruimte in een kluis. Het roestvrij staal maakt een unibody-ontwerp mogelijk dat lichter, sterker en goedkoper te maken is. Met een relatief kleine batterij (~ 75 kWh) kan een “goedkope” versie de markt schokken. Met de Plaid-aandrijflijn is er niets op de weg (behalve andere Teslas) dat kan concurreren in puur badass rijden.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *